• Contact
  • Despre noi
  • Donatii
  • Home 1
  • Home 2
  • Pagin? exemplu
  • Privacy Policy
  • Terms of Service
  • WP File download search
Martirii Beiu?ului
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Martirii Beiu?ului
No Result
View All Result

?ngr?direa nu este schism?

Preot Cosmin Tripon by Preot Cosmin Tripon
26 septembrie 2021
in Teologie
4

 

Dup? publicarea pe site-ul nostru ?n format electronic a c?r?ii ?Reaua ascultare ?i sf?nta neascultare? a P?rintelui Theodor Zisis, care s-a bucurat de un real succes, continu?m cu prezentarea unei alte lucr?ri importante ??ngr?direa nu este schism??, scris? ?n anul 2017 ?i publicat? ?n limba rom?n? ?n anul 2018 la Suceava prin ?Asocia?ia Sfin?ii M?rturisitori din ?nchisori Bucovina?, ?n traducerea lui Emanuel Dumitru.

Editat? sub forma unei bro?uri ?n format A5, aceasta clarific? aspecte canonice importante legate de decizia unor preo?i din cadrul mai multor Biserici Ortodoxe locale, inclusiv din Rom?nia, de a opri pomenirea ierarhilor lor ca urmare a asum?rii sub semn?tur? de c?tre ace?tia a panereziei ecumeniste la minciunosinodul din insula Creta, 16-26 iunie 2016.

Pentru a contracara m?sura ?ntreruperii pomenirii ?i a st?vili num?rul celor doritori s? ?ntreprind? aceast? ac?iune, ierarhii au lansat un atac de dezinformare, manipulare ?i denigrare public? a respectivilor preo?i, acuz?ndu-i de una dintre cele mai mari abateri canonice, ?i anume schisma (ruperea sau desp?r?irea de Biseric?), pedepsit? cu caterisirea. Pe fondul necunoa?terii cu exactitate a tradi?iei biserice?ti ?i a sfintelor canoane pe acest subiect foarte delicat, dar ?i pe cel al inform?rii insuficiente ?i chiar al lipsei de interes, majoritatea preo?ilor au f?cut pasul ?napoi, d?nd astfel posibilitatea episcopilor de a recurge la m?suri abuzive impotriva acelor preo?i curajo?i, care totu?i au continuat demersul ?ntreruperii pomenirii.

Din aceste motive, dar ?i pentru a risipi orice form? de ?ndoial? asupra corectitudinii, legitimit??ii ?i canonicit??ii ?ntreruperii pomenirii de c?tre preo?ii care au rezistat presiunilor ?i ?antajului episcopilor, P?rintele Teodor Zisis a ini?iat demersul de a aduce explica?ii suplimentare cu m?rturii din Pidalion (colec?ia sfintelor canoane a Bisericii Ortodoxe), precum ?i din via?a ?i operele unor Sfin?i P?rin?i care, asemenea acestor preo?i, au ?ntrerupt la vremea lor comuniunea cu episcopii eretici.

Structural, bro?ura este alc?tuit? dintr-un Prolog ?i dou? capitole: I. ?ngr?dire de erezie, nu de Biseric? ?i II. Nu vom provoca schism? (Sfintele Taine sunt valide ?i f?r? pomenirea episcopului), fiecare dintre capitole con?in?nd mai multe subcapitole.

?nc? din cuprinsul Prologului, P?rintele Zisis arat? cauzele care au condus la decizia ?ntreruperii pomenirii ?i a comuniunii cu unii episcopi, precum ?i baza canonic? a acestei m?suri. S-a ?ntrerupt pomenirea episcopilor participan?i la Creta precum ?i a celor ce sus?in deciziile asumate cu aceast? ocazie pentru c? acest a?a-zis sinod ?nu? a exprimat cugetul ortodox al Bisericii celei Una, Sfinte, Sobornice?ti ?i Apostolice ?i a atacat dogme ?i ?nv???turi fundamentale ?i esen?iale?. Acest fapt a motivat decizia pleromei ?derptcuget?toare a Bisericii?, clerici ?i mireni, s? aplice ?tradi?ia canonic? a evlaviei?, ?ntrerup?nd pomenirea ?episcopilor care au semnat sau au acceptat hot?r?rile ?sinodului??, trec?nd ?la a?a-numita ?ngr?dire, pe baza Canonului 15 al Sinodului I-II (861), convocat de Sf?ntul Fotie cel Mare?.

Aceast? bro?ur? r?spunde fr?m?nt?rilor ?i nelini?tii unor credincio?i insuficient de instrui?i pentru a putea ?n?elege importan?a, necesitatea ?i profunzimea unei astfel de decizii, dar, totodat?, demonstreaz? caracterul nejustificat al persecut?rii de c?tre episcopi a celor care prin ?ntreruperea pomenirii ?ncearc? s? apere Biserica de ?erezii ?i de schisme?.

?ngr?direa este zidul pe care dreptsl?vitorii cre?tini ?l ridic? ?n fa?a ereziei, a?a cum rezult? chiar din textul Canonului 15 I-II, care permite clerului s? ?ntrerup? pomenirea ?i comuniunea cu episcopul, mitropolitul sau patriarhul dac? ace?tia propov?duiesc ?cu capul descoperit? vreo erezie, adic? public. ??n acest caz trebuie s? ne ?ngr?dim imediat ?i ??nainte de cercetarea sinodal??, s? ridic?m zid de ap?rare, s? izol?m erezia, s? ne punem la ad?post?.

?n mod explicit acest canon mai statornice?te c? preo?ii care au ?ntrerupt pomenirea episcopului care propov?duie?te erezia nu trebuie caterisi?i, ci cinsti?i, deoarece nu de episcop, ci de pseudoepiscop s-au ?ngr?dit, prin aceasta nef?c?nd schism?, ci ap?r? Biserca de schisme ?i erezii.

Prin ?nc?lcarea acestei prevederi a Canonului 15 I-II de c?tre episcopii care ?n mod abuziv ?i nedrept i-au caterisit pe preo?ii care au oprit pomenirea, rezult? c? acea caterisire nu este valid? deoarece acei preo?i nu s-au ab?tut de la dreapta credin??, ci au m?rturisit-o ?i au ap?rat-o. Astfel, toate tainele s?v?r?te de ace?ti preo?i sunt valide, harul preo?iei fiind ?n continuare lucr?tor ?n ei, drept pentru care credincio?ii pot s?-i frecventeze mai departe cu toat? ?ncrederea.

?n sus?inerea acestor afirma?ii aducem m?rturia Sf?ntului Chiril al Alexandriei care, ?ntr-o scrisoare de mustrare adresat? Arhiepiscopului Nestorie al Constantinopolului, ?i cere acestuia s? renun?e la dogmele eretice ?i s? revin? la dreapta credin??, aduc?ndu-i totodat? la cuno?tin?? faptul c? Arhiepiscopia Alexandriei se afl? ?n comuniune cu to?i cei pe care el i-a caterisit (clerici) sau i-a afurisit (mireni) pentru c? au ?ndr?znit s? i se opun?: ????i prin aceast? scrisoare te rug?m ?n chip oficial, ?ndemn?ndu-te s? te ?ndep?rtezi de toate dogmele neru?inate ?i denaturate pe care le cuge?i ?i le ?nve?i [?] ?i dac? cucernicia ta nu face acest lucru p?n? la termenul stabilit ?n scrisoarea preacuviosului ?i cinstitorului de Dumnezeu frate ?i ?mpreun? slujitor al nostru mai ?nainte pomenit, episcopul ora?ului Romanilor, Celestin, s? ?tii c? nu ai niciun drept ?i niciun loc al?turi de noi sau vreun cuv?nt ?n fa?a preo?ilor ?i episcopilor lui Dumnezeu [?]. Cu mirenii ?i clericii care, pentru Credin??, au fost afurisi?i ?i caterisi?i de c?tre tine, noi suntem ?n comuniune. Fiindc? nu este drept s? fie nedrept??i?i prin hot?r?rile tale cei care, cu cuno?tin?? fiind, cuget? drept, fiindc? au procedat corect opun?ndu-?i-se?[1].

A?adar, caterisirile lui Nestorie fa?? de opozan?ii s?i nu au fost recunoscute niciodat?, ele fiind anulate de facto prin Canonul al III-lea al Sinodului III ecumenic, preo?ii fiind reabilita?i ?i repu?i ?n drepturile lor canonice.

Din cele expuse mai sus de Sf?ntul Chiril al Alexandriei rezult? c? clericii caterisi?i de Nestorie au oprit pomenirea acestuia ?nainte de condamnarea lui nominal? ?i a ereziei propov?duite de acesta de c?tre sinod, iar devreme ce acei preo?i au fost primi?i ?n comuniune cu cei din Alexandria ?nseamn? c? oprirea pomenirii episcopului pe motiv de erezie nu este schism? a?a cum ?n mod perfid insinueaz? unii episcopi. Dac? ar fi fost schism? oprirea pomenirii lui Nestorie ?nainte de condamnarea sa sinodal? i-ar fi acceptat Sf?ntul Chiril pe acei preo?i s? liturghiseasc? ?mpreun? cu el ?i cu ceilal?i membri ai clerului Bisericii alexandrine? Adic? ar fi slujit Sf?ntul Chiril cu ni?te schismatici? Fire?te c? nu.

?n Rom?nia, ca urmare a interpret?rii tenden?ioase a Canonului 15 I-II, s-a vehiculat ideea, evident eronat?, c? din cauz? c? ecumenismul n-a fost condamnat de nici un sinod, cei care au ?ntrerupt pomenirea episcopilor ecumeni?ti au f?cut schism?.

Pentru a r?spunde acestei acuza?ii nefondate recurgem la exemplul Sf?ntului Ipatie, care a tr?it ?n vremea lui Nestorie. Cuviosul Ipatie era egumen al M?n?stirii Rufinienilor din Calcedon. Mai ?nainte ?nc? de ?nsc?unarea lui Nestorie, acest Cuvios avusese o vedenie prin care i se descoperea abaterea patriarhului de la dreapta credin??. Astfel, c?nd comoara cea rea a inimii aceluia a ?nceput s? ias? la iveal?, ?i Ipatie ?a cunoscut cugetele lui Nestorie, c? nu erau cele ce se cuveneau s? fie, a ?ters ?ndat? numele lui din dipticele bisericii, ca s? nu mai fie pomenit la Proscomidie.

?n?tiin??ndu-se despre aceasta evlaviosul episcop Evlalie, s-a temut de urm?rile unei asemenea fapte; ?i cum lucrul se r?sp?ndea ?i se f?cea cunoscut, Nestorie ?nsu?i i-a cerut s?-l mustre pe Ipatie, c?ci Nestorie era ?nc? episcop ?n Constantinopol.

Deci i-a zis Evlalie lui Ipatie: ?De ce ai ?ters numele lui, mai-nainte de a se vedea ce se va petrece?? (adic? mai ?nainte de a fi judecat de sinod). Iar Ipatie i-a r?spuns: ?De c?nd am auzit c? vorbe?te necuviincios despre Domnul meu, am ?ncetat comuniunea cu el ?i nici numele nu i-l mai pomenesc; fiindc? nu mai este episcop?. Atunci? Evlalie i-a spus cu m?nie: ?Mergi ?i ?ndreapt? ceea ce ai f?cut, c?ci pot s? te ?i pedepsesc?. ?i i-a r?spuns Ipatie: ?F? tot ce voie?ti, c?ci eu mi-am pus ?n g?nd s? le suf?r pe toate, ?i cu un cuget ca acesta am f?cut ceea ce am f?cut?[2].

?n pozi?ionarea ei, Patriarhia Rom?n? face o confuzie voit? ?ntre Canonul 3 III ecumenic ?i Canonul 4 III ecumenic, care impune ca dup? condamnarea sinodal? a unui eretic s? nu mai existe comuniune cu acesta, pedeapsa fiind aceea?i ca ?i pentru ereticul deja condamnat, caterisirea. Prin aceasta Patriarhia vrea s? ne spun? c? doar dac? ecumenismul ar fi fost condamnat sinodal ca erezie, abia atunci actualele atitudini de ?ntrerupere a pomenirii ar fi ?ntru totul justificate, altfel nu. Or, aceast? pozi?ie este cu totul contrar? Canonului anterior, 3, care d? dreptul preo?ilor s? ?ntrerup? pomenirea chiar ?n timpul propov?duirii publice a unei erezii, f?r? s? se mai a?tepte condamnarea sinodal? a acesteia, precum ?i Canonului 15 I II, care la fel permite oprirea pomenirii ?nainte de cercetarea sinodal? a celui ce propov?duie?te o erezie.

Dac? corobor?m Canonul 3 III ecumenic cu prevederea Canonului 15 I-II, care permite ?ntreruperea pomenirii doar dac? erezia propov?duit? de episcopi ?cu capul descoperit? a fost condamnat? de sinoade sau de P?rin?i, constat?m c? ac?iunea preo?ilor de pretutindeni de ?ntrerupere a pomenirii este deplin justificat? canonic deoarece ecumenismul a fost condamnat de mul?i dintre P?rin?ii Bisericii, printre ace?tia men?ion?ndu-i pe Sf?ntul Iustin Popovici, Sf?ntul Nicolae Velimirovici, Sf?ntul Ioan Iacob Hozevitul, Sf?ntul Serafim Sobolev, Sf?ntul Paisie Aghioritul, Sf?ntul Ioan Maximovici ?i mul?i al?ii.

?nc? ?i Canonul 31 apostolic permite desp?r?irea de episcop ?din motive ?ntemeiate, cum ar fi abaterea episcopului de la dreapta credin?? ?i de la comportarea dup? dreptate. Din textul canonului rezult? c? ?n asemenea cazuri, clericii sunt liberi s? se despart? de episcopul lor, adic? s? ias? de sub ascultarea lui?[3].

Urm?nd exemplu cre?tinilor ortodoc?i din timpul lui Nestorie, Sf?ntul Maxim M?rturisitorul, Sf?ntul Ggrigorie Palama, dar ?i mul?i al?ii au intrat ?n focul luptelor pentru ap?rarea Ortodoxiei ?ntrerup?nd pomenirea ?i comuniunea ?nt?ist?torilor lor pe motiv de erezie.

Bun?oar?, Sf?ntul Grigorie Palama ?i spune patriarhului cu cuget eretic al Antiohiei Ignatie c? este str?in de Biseric?, ?n afara Bisericii, fiindc? ?cei ai Bisericii lui Hristos sunt ai adev?rului, iar cei care nu sunt ai adev?rului nu sunt ai Bisericii lui Hristos?. Biserica se afl? acolo unde este adev?rul, cei care nu sunt cu adev?rul sunt ?n afara Bisericii. De aici se desprinde foarte clar concluzia c? nu preo?ii care au ?ntrerupt pomenirea ?i credincio?ii care i-au urmat sunt ?n afara Bisericii, ci aceia care propov?duiesc ?nv???turi gre?ite, fie c? sunt simpli credincio?i, monahi, preo?i sau episcopi.

?n Capitolul al II-lea, P?rintele Zisis demonteaz? o seam? de obiec?ii aduse ?ntreruperii pomenirii de c?tre episcopii ecumeni?ti. Men?ion?m doar dou?: Sfintele Taine ?i Sf?nta Liturghie nu sunt valide f?r? pomenirea numelui episcopului ?i; ecumenismul nu a fost condamnat ca erezie.

La prima obiec?ie, P?rintele Zisis r?spunde c? at?t Sf?nta Liturghie c?t ?i Sfintele Taine nu se s?v?r?esc ?n numele episcopului, nu exit? nicio m?rturie scripturistic? sau patristic? care s? sus?in? a?a ceva, aceast? preten?ie izvor?nd din ?episcopocentrismul eretic ?i despotismul de tip papal?. Dac? validitatea tainelor ar fi determinnat? sau condi?ionat? de pomenirea numelui episcopului, Canonul 15 I-II nu s-ar fi elaborat niciodat?: ?Ar fi recomandat vreodat? s? se fac? taine nevalide Sf?ntul Fotie ?i ceilal?i P?rin?i purt?tori de Dumnezeu de la Sinodul I-II, care recomand? ?ntreruperea pomenirii? Toate tainele ?i Sf?nta Liturghie se s?v?r?esc ?n numele Sfintei Treimi sau ?n numele M?ntuitorului Iisus Hristos ?i nu ?n numele episcopului?. ?n?isi apostolii atunci c?nd urmau s? s?v?r?easc? vreo minune invocau numele lui Iisus Hristos, iar nu al vreunuia dintre ei.

C?t prive?te ecumenismul, P?rintele r?spunde f?r? echivoc c? acesta ?cade sub inciden?a cerin?ei Canonului 15 al Sinodului I-II, potrivit c?reia erezia propov?duit? de episcop trebuie s? fie ?os?ndit? de Sfintele Sinoade sau de P?rin?i?. Dincolo de faptul c? Sfin?ii P?rin?i au condamnat deja aceast? erezie, ?nv???turile care stau la baza ei au fost condamnate de Sfin?i din vechime ?i de vechi sinoade, de Sf?nta Scriptur? ?ns??i, fiindc? atac? dogme esen?iale ale Bisericii, este chintesen?a tuturor ereziilor, de aceea ?i este numit? panerezie?.

Parcurg?nd cuprinsul acestei bro?uri vom constata caracterul ei polemic ?i apologetic, deoarece aduce ?naintea cititorului ?nsetat de cunoa?tere adev?rata tradi?ie a Bisericii ?n privin?a modului de pozi?ionare ?i de ac?iune ?n fa?a ereziilor, comb?t?nd cu vehemen?? argumentele puierile ale celor care consider? c? oprirea pomenirii ar conduce la schism?.

Este foarte important s? cunoa?em aceast? tradi?ie ?i cum s?-i urm?m ?i noi, deoarece a?a cum spunea P?rintele Zisis ?n aceast? bro?ur? ?Ne afl?m din nou ?n fa?a pericolului apari?iei unei schisme, pe care o creeaz? ?ns? sus?in?torii pseudosinodului din Creta, nu noi, cei care ne lupt?m ?mpotriva acestuia. Pacea ?n s?nul Bisericii nu va fi restabilit? prin persecut?ri ?i calomnii, ci prin respingerea hot?r?rilor eretice ale pseudosinodului din Creta prin intermediul unui nou sinod ortodox?.

 

?ngr?direa nu este schism?

 

 

?

?????????

[1]Sf. Chiril al Alexandriei, ?? ??????????? ??? ???????????? ???????????? ???????? (???????? 17?, ???? ????????? 3?) [Preacucernicului ?i preaiubitorului de Dumnezeu P?rinte Celestin (Epistola 11), C?tre Nestorie 3] PG 77, 108A.B.: ?? ??? ????? ??? ????? ?????????????? ????????, ?????????????? ?????????? ??? ??? ???? ?????? ??? ????????????? ????????, ? ??? ??????? ??? ?????????, ?????????? ?? ??? ????? ?????? [?] ??? ?? ?? ????? ???????? ? ?? ???????? ???? ??? ?????????? ?????????? ?? ???? ???????? ??? ?????????????? ????????? ??? ????????????? ??????? ??? ????????????? ???? ??? ??? ??????? ????????? ????????? ??????????, ??????? ?????? ?????? ?????? ?????? ???? ????, ???? ????? ? ????? ?? ???? ??????? ??? ???? ??? ?????????? [?] ????? ?? ???? ???? ??? ????????? ????????????? ??? ??? ?????? ? ???????????? ??????? ??? ?????????, ?????????? ?????? ?????. ?? ??? ???? ??????? ???? ???? ??????? ????????? ???? ?????????? ??????, ??? ??? ????? ????????? ????????????, apud https://www.marturisireaortodoxa.ro/cazuri-de-aplicare-a-principiului-iconomiei-in-luptele-pentru-ortodoxie/#_ftn10

[2] Arhim. Vasilios Papadakis, Str?jerii Ortodoxiei, Luptele monahilor pentru ap?rarea Ortodoxiei, Editura Egumeni?a, 2015, pp. 101-102, apud Florile pustiei, Vol VI, pp. 93, 94.

[3] Arhid. Prof. Dr Ioan N. Floca, Canoanele Bisericii Ortodoxe, Note ?i comentarii, Sibiu, 1993, p. 25.

Previous Post

Reaua ascultare ?i sf?nta neascultare

Next Post

Biserica ?i coronavirusul

Next Post
Biserica ?i coronavirusul

Biserica ?i coronavirusul

Comments 4

  1. Alex says:
    1 an ago

    Buna ziua p?rinte, ma scuza?i de deranj, vreau sa va intreb ceva , sper sa fie cu putin?? s?-mi r?spunde?i. Am citit un articol ?i sunt pu?in nedumerit. Ce este filetismul? Am citit ca ar fi o erezie, dar eu fiind mai greu de cap nu prea am inteles in ce consta aceasta erezie ?i cum sa ma feresc de ea

    Răspunde
    • Preot Cosmin Tripon says:
      1 an ago

      ?ntr-adev?r, filetismul este erezie ?i a fost condamnt de c?tre sinodul de la Constantinopol din anul 1872. Aceast? erezie se refer? modul ?n care fiecare cre?tin ortodox se raporteaz? ?n Biseric? la semenii s?i ortodoc?i de alt? na?ionalitate. Ortodoxia se reg?se?te ?n cele 14 Biserici Ortodoxe Autocefale. Astfel, fiecare cre?tin ortodox, indiferent de na?ionalitatea sa, este m?dular al aceluia? trup, Biserica, Trupul lui Hristos, m?rturisind aceea?i credin?? cu to?i ceilal?i membri ai Bisericii. Dac? vreunul dintre ace?i membri de o anumit? na?ionalitate sau toti membri acelea?i na?ionalit??i consider? c? ortodoxia poporului s?u este deasupra celorlalte popoare ortodoxe ?i c? au dreptul la ?nt?ietate ?i la o cinstire mai presus dec?t a celorlal?i se nume?te etnofiletism ?i este erezie deoarece este ?mpotriva ?nv???turii Sfintei Scripturi exprimat? de Sf. Apostol Pavel: ?C?ci to?i sunte?i fii ai lui Dumnezeu prin credin?a ?n Hristos Iisus. C?ci c??i ?n Hristos v-a?i botezat, ?n Hristos v-a?i ?mbr?cat. Nu mai este iudeu, nici elin; nu mai este nici rob, nici liber; nu mai este parte b?rb?teasc? ?i parte femeiasc?, pentru c? voi to?i una sunte?i ?n Hristos Iisus? (Galateni 3. 26-28). A?adar, ?n Biserica lui Hristos, Biserica Ortodox?, to?i suntem fra?i deoarece to?i m?rturisim dreapta credin?? ?i to?i avem acelea?i drepturi ?i ?ndatoriri,iubindu-ne ?i respect?ndu-ne unii pe al?ii.
      De aceast? erezie te po?i p?zi foarte u?or respect?nd ceea ce ?nva?? Sf. Apostol Pavel ?n citatul de mai sus.

      Răspunde
      • Alex says:
        1 an ago

        Multumesc de raspuns parinte. Am o anumita nelamurire si doresc sa va stiu si parerea dumneavoastra, daca este cu putinta. Romanii din valea timocului nu sunt recunoscuti ca ,,romani,, ci ca ,,vlahi,, cu toate ca noi stim foarte bine ca inseamna acelasi lucru. Ei bine in acea zona, romanilor le este interzisa Sfanta Liturghie in limba romana , chiar daca preotul este roman si toti crestinii ce se duc la biserica sunt romani. Parerea mea este ca aceste biserici sa ramana in Biserica Ortodoxa Sarba dar sa se indure si fratii nostrii sarbi si sa ii lase sa faca Sfanta Liturghie in limba romana. Nu stiu daca sunteti la curent cu aceasta situatie, care este parerea dumneavoastra? Credeti ca ideea mea este crestineasca , sau daca este extremista ar trebuie sa ma lepad de ideea respectiva? Doamne ajtua!

        Răspunde
        • Preot Cosmin Tripon says:
          1 an ago

          Nu ?tiu exact care este situa ?n momentul de fa??. ?n trecut au fost probleme destul de grave deoarece ?i s?rbii au o doz? de ?ovinism. ?ns? ?n leg?tur? cu diaspora exist? o situa?ie nerezolvat? la nivel panortodox deoarece se bat cap ?n cap dou? principii canonice: cel jurisdic?ional ?i cel etnic, dar ambele adev?rate. Cel jurisdic?ional prevede c? nu pot fi doi episcopi ?ntr-o cetate, conform canonului 8 al sinodului I ecumenic, iar cel etnic prevede ca episcopii fiec?rui neam s? se adune ?ntr-o singur? Biseric? sub conducerea unui ?nt?ist?totor, conform canonului 34 apostolic. Nu e cazul s? cer?im mila s?rbilor, ci s? le cerem s? ?in? cont de faptul c? s?rbii din Rom?nia au propria lor form? de organizare, un Vicariat la Timi?oara, ?n cadrul c?ruia ??i desf??oar? activitatea netulbura?i de ingerin?ele Bisericii Ortodoxe Rom?ne.

          Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Search

No Result
View All Result

Facebook

About Me

Hi, my name is Don Voleng. I am love blogging about forthcoming trends and news in fashion, art, music, and culture, coffee addict.

Read my full story.

Categories

  • Cateheze
  • Social
  • Teologie
  • Contact
  • Despre noi
  • Donatii
  • Home 1
  • Home 2
  • Pagin? exemplu
  • Privacy Policy
  • Terms of Service
  • WP File download search

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Contact
  • Despre noi
  • Donatii
  • Home 1
  • Home 2
  • Pagin? exemplu
  • Privacy Policy
  • Terms of Service
  • WP File download search

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuratăDescriere
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ