• Contact
  • Despre noi
  • Donatii
  • Home 1
  • Home 2
  • Pagin? exemplu
  • Privacy Policy
  • Terms of Service
  • WP File download search
Martirii Beiu?ului
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Martirii Beiu?ului
No Result
View All Result

?S?pt?m?na de rug?ciune pentru unitatea cre?tinilor? este ur?ciune ?naintea lui Dumnezeu

Preot Cosmin Tripon by Preot Cosmin Tripon
8 februarie 2022
in Teologie
12
?S?pt?m?na de rug?ciune pentru unitatea cre?tinilor? este ur?ciune ?naintea lui Dumnezeu

De mai mul?i ani de zile a devint deja o tradi?ie ca ?n perioada 18-25 ianuarie s? se s?v?r?easc? ?i ?n Rom?nia a?a-zisa ?S?pt?m?n? de rug?ciune pentru unitatea cre?tinilor?, o ?ntrunire eminamente cu caracter eretic, ecumenist, la care particip? aproape toate cultele religioase din ?ara noastr?, inclusiv Biserica Ortodox? Rom?n?. Pentru un cre?tin cu cuget ortodox acest lucru este inacceptabil deoarece prin aceast tip de manifestare se ?ncalc? Tradi?ia Patristic? a Bisericii, nesocotindu-se dogmele ?i Sfintele Canoanele ?i se batjocore?te dreapta credin??, adic? Ortodoxia.

?nv???tura Sfintelor Canoane

Sfintele Canoane au fost r?nduite ?n Biseric? cu scopul de a ?ndruma corect activitatea administrativ? ?i pastoral-misionar? a acesteia, av?nd un con?inut cu caracter dogmatic, religios-moral, cultic, juridic ?i mixt, fiind confirmate ?i reconfirmate de Sinoadele ecumenice. De aici rezult? ?n mod automat ?i necesitarea respect?rii cu stricte?e a lor sub pedeapsa caterisirii clericilor ?i a afurisirii ?n cazul mirenilor.

De?i sunt numeroase Sfintele Canoane care se refer? la interzicerea rug?ciunii ?n comun ?i a comuniunii cre?tinului ortodox cu ereticii, ?n cele ce urmeaz? vom enumera doar trei dintre acestea, care sunt ?i cele mai importante ?i mai cunoscute ?n mediul teologic ?i bisericesc:

Canonul 45 Apostolic: ?Episcopul sau prezbiterul sau diaconul, dac? numai s-a rugat ?mpreun? cu ereticii s? se afuriseasc?; iar dac? le-a permis acestora s? s?v?r?easc? ceva ca clerici (s? s?v?r?easc? cele sfinte), s? se cateriseasc??.

Profesorul sibian Ioan N. Floca arat? c?, ?ntruc?t ereticii sunt afurisi?i, adic? excomunica?i din Biseric?, se interzice membrilor Bisericii s? se roage cu ace?tia, ?i este de-a dreptul o infrac?iune de gravitatea crimei slujirea celor sfinte cu clericii eretici, ?nveder?nd faptul c? aceasta este un act de tr?dare a Bisericii ?i trebuie sanc?ionat ca atare[1].

Canonul 46 Apostolic: ?Poruncim s? se cateriseasc? episcopul sau prezbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. C?ci ce fel de ?mp?rt??ire (?n?elegere) are Hristos cu Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul??.

?n partea a doua a comentariului la acest canon, canonistul arhid. Ioan N. Floca arat? cum c? ereticii au pierdut succesiunea apostolic?, deci ?i continuitatea preo?iei, tainele lor nu sunt valide, ei ?n?i?i nemaif?c?nd parte din Biseric?, iar clerul care le va socoti totu?i valide, este supus caterisirii[2].

Canonul 64 Apostolic: ?Dac? vreun cleric sau laic ar intra ?n sinagog? (adunarea iudeilor sau a ereticilor) spre a se ruga, s? se cateriseasc? ?i s? se ?i afuriseasc??.

Canonistul arhid. Ioan N. Floca, t?lcuind acest canon, explic? mai ?nt?i c? anumite rela?ii ale cre?tinilor cu ereticii ?i necre?tinii nu puteau fi evitate ?i, ca atare, nefiind interzise, desigur, fiind vorba de rala?iile sociale. ?n privin?a rela?iilor cu caracter religios, care ar fi de natur? sa-i aduc? ?n situa?ia de a se ruga ?mpreun? cu ace?tia nu puteau fi ?ng?duite, pentru c? ar fi ?nsemnat o recunoa?tere implicit? a credin?ei lor, fapt care este contrar pozi?iei principale pe care s-a situat Biserica fa?? de eretici ?i necre?tini.

Doar Biserica este singura depozitar? a adev?rului m?ntuitor revelat, ?i ea singur?, prin mijloacele harului sfin?itor, poate asigura m?ntuirea credincio?ilor. Recunoa?terea valorii soteriologice a practicilor religioase ale altor religii ?i ale ereticilor, ?nseamn? implicit recunoa?terea netemeiniciei pozi?iei pe care s-a situat Biserica fa?? de necre?tini ?i eretici. Pentru aceste motive, oric?rui cleric ?i este interzis, sub pedeapsa caterisirii ?i afurisirii, s? se roage cu ereticii ?i necre?tinii, fie ?n loca?urile de cult ale acelora, fie ?n afar?. Acela?i lucru este interzis ?i laicilor, sub pedeapsa afurisirii[3].

Ce ?nseamn? afurisire sau excomunicare, ne explic? acela?i canonist arhid. Ioan N. Floca ?n cazul Canonului 10 Apostolic, care os?nde?te comuniunea cu cei afurisi?i:??Dac? cineva s-ar ruga, chiar ?i ?n cas? ?mpreun? cu cel afurisit (scos din comuniune), acela s? se afuriseasc??.

Prin afurisire sau excomunicare, orice cre?tin era pus ?n afara Bisericii. Celui pedepsit cu excomunicarea nu-i era permis sub nicio form? s? p?streze leg?turi cu membrii Bisericii ?i nici acestora nu le era ?ng?duit s? r?m?n? ?n contact cu el. Opreli?tea mergea at?t de departe ?nc?t membrilor Bisericii nu li se ?ng?duia nici m?car s? se roage ?mpreun? cu cel excomunicat, pentru c? orice tratare cu indulgen?? a celui pedepsit de Biseric?, ?nsemna desconsiderarea pedepsei aplicate de Biseric?. Prin izolarea impus? astfel celui afurisit se ?n?elege c? respectivul trebuia s? mediteze asupra p?catului s?v?r?it ?i s? se poc?iasc?, pentru a se face vrednic de a fi primit ?n Biseric?, prin aceasta urm?rindu-se nu moartea p?c?tosului, ci reabilitarea lui[4]. Foto: Eparhia Greco-Catolic? Cluj-Gherla 2022

Analiz?nd cine sunt cei cu care clerul ?i credincio?ii ortodoc?i intr? ?n comuniune de rug?ciune la ceste ?ntruniri, papista?i, protestan?i ?i uneori chiar ?i neoprotestan?i, constat?m c? at?t ace?tia c?t ?i ?nv???turile lor au fost condamnate de-a lungul veacurilor de Sinoadele Ecumenice III, IV ?i VII, de Sinodul I-II Constantinopol al Sf?ntului Fotie cel Mare din anul 867,?sinoadele palamite din 1347 ?i 1351, precum ?i de o seam? de Sfin?i ai Bisericii. Nesocotind aceast? realitate canonic?, participan?ii ortodoc?i la aceste ?ntruniri, cler ?i credincio?i, batjocoresc hot?r?rile Sinoadelor ecumenice, descosider?du-le, l?s?nd impresia c? sunt perimate ?i c? nu mai sunt de actualitate, ?i prin urmare pot fi ?nc?lcate.

Pe de alt? parte, prin astfel de ac?iuni se creaz? o grav? confuzie ?n mintea cre?tinilor ortodoc?i, l?s?nd impresia c? to?i suntem la fel, cu mici deferen?e nesemnificative, care pot fi ignorate de dragul unit??ii ?i a iubirii gre?it ?n?elese, ba chiar c? ne ?nchin?m ?cu to?ii la acela?i Dumnezeu.

De asemenea, din canoanele care interzic comuniunea cu ereticii se desprinde ideea c? Sfin?ii p?rin?i au interzis comuniunea cu ereticii pentru a da greutate hot?r?rilor Sfintelor Sinoade Ecumenice ?i pentru a nu permite nim?nui s? ignore aceste hot?r?ri ?n ceea ce prive?te t?ierea din trupul Bisericii a ereticilor respectivi. Atunci c?nd un episcop sau preot ignor? faptul c? ereticii au fost condamna?i ?i continu? s? se roage cu ace?tia ca ?i cum aceia ar face parte pe mai departe din Biseric?, prin aceasta se batjocore?te ?n primul r?nd actul de justi?ie bisericeasc? de condamnare a acelor eretici, ?i ?n subsidiar considera c? acea credin?? a lor este acceptabil? ?i se poate mula pe necesit??ile teologice ale Bisericii Ortodoxe. Acest lucru este extrem de important deoarece ?n decursul luptei noastre ?mpotriva ecumenismului s-a desprins ideea c? nu este necesar? neap?rat condamnarea unui eretic ?i scoaterea lui ?n afara Bisericii pentru ca el s? fie considerat eretic, ?i s-a creat o ?ntreag? disput? care a produs c?derea ?n afirma?ii gre?ite a unora care consider? c? episcopii ?i preo?ii care propov?duiesc erezia ?n aceast? stare sau stadiu al propov?duirii ereziei trebuie trata?i ca ?i c?nd ar fi deja eretici condamna?i, ?i c? Sfintele lor Taine ?i Harul ?n bisericile ?n care slujesc ace?tia nu mai exist?, ceea ce este profund gre?it deoarece cele trei canoane analizate: 45, 46 Apostolic ?i 64 Apostolic, ne arat? exact c?t de important este actul de justi?ie bisericeasc? a caterisirii ereticilor, ?i c? ?n coroborare cu Canonul 4 III Ecumenic, abia dup? caterisire un eretic care ?i-a ?nceput activitatea eretic? ?n interiorul Bisericii ?i a fost excomunicat din Biseric? trebuie ocolit obligatoriu deoarece Biserica s-a pronun?at ca fiind eretic, ?i abia dup? pronun?area Sinodului de c?tre episcopii Bisericii, acela este ?n afara trupului Bisericii ?i este nefrecventabil.

Dac? p?n? la judecata sinodal? preotul are dreptul ?i datoria moral? prin canonul 15 I-II, 31 Apostolic ?i 3 III Ecumenic, dar nu ?i obliga?ia juridic? de a se deta?a de g?ndirea eretic? a episcopului s?u, put?nd opta ?i pentru situa?ia de a nu ?ntrerupe pomenirea din cauza ne?n?elegerii situa?iei, din fric?, din la?itate chiar sau a altor sl?biciuni omene?ti, f?r? a c?dea sub vreo judecat? bisericeasc?, cu condi?ia s?-?i p?streze cugetul ortodox ?i s? nu adere la erezie sub nicio form?, ?ns?, dup? pronun?area judec??ii Bisericii la nivel sinodal asupra unui episcop sau preot eretic ?i scoaterea sa ?n afara Bisericii ca urmare a refuzului constant de a se poc?i ?i de a renun?a la ?nv???turile eretice ?i faptul c? se ajunge la t?ierea lui din trupul eclesial este dovada c?derii lui totale din starea de har. Este dovada statornicirii voin?ei sale ?n r?u, asem?n?toare cu cea a demonilor.

Acesta este rolul ?i importan?a actului de caterisire a ereticilor de c?tre Biseric? ?i aceasta transpare? din aceste Canoane. ?n primul ?i ?n primul r?nd aceste canoane sunt o piatr? de temelie a manierei ?n care trebuie s? ne comport?m cu ereticii necondamna?i ?nc?, precum ?i fa?? de ereticii condamna?i de c?tre Biseric?. Dac? pe cei necondamna?i ?nc? nu putem s?-i consider?m ca fiind lipsi?i de Har ?i de Sfintele Taine, pentru c? ?nc? sunt ?n Biseric?, av?nd posibilitatea s? se poc?iasc?, s? renun?e la erezia lor, pe cei condamna?i ?i caterisi?i ?i exclu?i din Biseric? trebuie s?-i consider?m ca lipsi?i de Taine pentru c? altminteri batjocorim dreptul Bisericii de a se ap?ra prin aceast? justi?ie bisericeasc?.

R?st?lm?cirea Sfintei Scripturi

Participan?ii ?i sus?in?torii unor astfel de manifest?ri ??i argumenteaz? demersul lor pe un text din Evanghelia de la Ioan, ?n care, chipurile, M?ntuitorul Hristos ar cere de la Tat?l ca s? fie ?mpreun? ?n unitate cei drept credincio?i cu cei r?u credincio?i: ?Ca to?i s? fie una, dup? cum Tu, P?rinte, ?ntru Mine ?i Eu ?ntru Tine, a?a ?i ace?tia ?n Noi s? fie una, ca lumea s? cread? c? Tu M-ai trimis?[5], pe care ?ns? ?l r?st?lm?cesc ?ntr-un mod grotesc, asemeni sectarilor neoprotesta?i.

Marii Sfin?i ai Bisericii care au t?lcuit Sf?nta Scriptur? nu au dat un astfel de ?n?eles cuvintelor Domnului din Gr?dina Ghe?imani, de?i existau ?i pe vremea lor eretici, dar ei nu se rugau cu ace?tia, ci ?i chemau la poc?in?? ?i ?i anatematizau c?nd refuzau ?ndreptarea.

Sf?ntul Chiril al Alexandriei consider? c? adev?rata ?unitate a cre?tinilor cu Dumnezeu ?i ?ntreolalt? se poate realiza doar prin ?mp?rt??irea cu trupul euharistic al Domnului: ?Iar ca s? ne adun?m ?i noi ?mpreun? ?i s? fim cuprin?i ?n unitatea cu Dumnezeu ?i ?ntre noi, de?i, prin deosebirea proprie fiec?ruia, avem o identitate proprie a sufletului ?i a trupului, Unul-N?scut, prin ?n?elepciunea Sa ?i sfatul Tat?lui, a g?sit o cale prin care s? se descopere. C?ci, binecuv?nt?nd ?ntr-un unic trup, adic? al S?u, pe cei ce cred ?n El, prin ?mp?rt??irea tainic? ?i face co-trupe?ti cu Sine ?i ?ntre ei?[6].

Sf?ntul Ioan Gur? de Aur subliniaz? c? ?n unitate r?m?n cei care au crezut ?n Dumnezeu prin predica Apostolilor, ?chiar dac? unii s-au rupt de ei? din cauza ?u?ur?t??ii?. Aceasta ?nsemneaz? limpede c? cei ce au p?r?sit Adev?rul de credin?? nu mai sunt ?n unitate cu Dumnezeu ?i nici cu cei care au r?mas fideli acestui Adev?r. Ace?tia fiind ereticii din toate timpurile: ??i ce ?nseamn? ??n Noi?? ??n credin?a ?n Noi??. Fiindc? nimic nu-i sminte?te pe to?i a?a de mult precum dezbinarea, acest lucru ?i preg?te?te, anume s? fie una. ?Dar ce? A reu?it aceasta??, zice. A reu?it chiar foarte mult. C?ci to?i care au crezut prin apostoli una sunt, chiar dac? unii s-au rupt de ei. De bun? seam?, nici acest lucru nu I-a fost necunoscut Lui, ci ?i pe acesta l-a prevestit ?i a ar?tat c? se datoreaz? u?ur?t??ii oamenilor?[7].

Sf?ntul Teofilact al Bulgariei urmeaz? liniei teologice a Sf?ntului Ioan Gur? de Aur, accentu?nd necesitatea unit??ii ?n credin??, c?ci unii se vor dezbina ?i, prin urmare vor pierde aceast? unitate: ??Ca to?i s? fie una?, adic? pace ?i unire s? aib?, ?i ??ntru Noi?, adic? ?ntru credin?a cea ?ntru Noi, nedesp?r?irea [unitatea] s? p?zeasc?. C?ci nimic nu-i sminte?te a?a pe ucenici, precum desp?r?irea ?i neunirea dasc?lilor. C?ci, cum vor crede vreunii celor ce nu cuget? una?. Pentru aceasta zice: ?Ca ?i ace?tia una s? fie? ?ntru credin?a cea ??ntru Noi, precum Tu, P?rinte, ?ntru Mine, ?i Eu ?ntru Tine??[8].

Avertiz?rile Sfin?ilor P?rin?ii

Sfin?ii P?rin?i au avertizat c? vor veni vremuri ?n care ereticii vor pune m?na pe bisericile ortodoxe ?i vor s?v?r?i ?n ele lucr?rile lor necurate ?i ?n?el?toare.

O asfel de relatare g?sim ?n ?Via?a Cuviosului P?rintelui nostru Antonie? scris? de ucenicul acestuia, Sf?ntul Atanasie cel Mare. Sf?ntul Antonie a avut urm?toarea vedenie, pe care cu mult? ?ntristare ?i durere sufleteasc? a relatat-o apropia?ilor s?i. ?Odat?, ?ez?nd ?i lucr?nd, fu r?pit ?ntr-o vedenie (?ntr-un extaz), ?i gemea cufundat ?n ea. Apoi dup? vreun ceas s-a ?ntors la cei de fa?? gem?nd ?i tremur?nd.? ?i ?ndoindu-?i genunchii s-a rugat mult timp a?a. ?i ridic?ndu-se b?tr?nul pl?ngea. Cei ce se aflau cu el, cuprin?i ?i ei de cutremur ?i tem?ndu-se foarte, cereau s? afle de la el ce se petrecuse. ?i au st?ruit mult p?n? ce, silit de ei, le spuse continu?nd s? geam?: ?O, fiilor, ar fi fost mai bine s? mor dec?t s? se ?nt?mple cele din vedenie?. Iar aceia rug?ndu-l iar??i, zicea l?crim?nd: ?Mare urgie se va abate peste Biseric?. Se va preda unor oameni asemenea animalelor necuv?nt?toare. C?ci am v?zut masa Domnului ?nconjurat? de jur-?mprejur de cat?ri care loveau cele din?untru cu copitele ?n a?a fel, c? p?reau ni?te animale care s?reau ?n neor?nduial?. A?i auzit cum gemeam. C?ci auzeam un glas care zicea: Altarul Meu se va ?ntina?. Acestea le-a v?zut b?tr?nul. ?i dup? doi ani s-a ?nt?mplat n?vala de acum a arienilor ?i r?pirea bisericilor, c?nd vasele sfinte, r?pite cu sila, au fost date p?g?nilor s? le foloseasc?. C?ci au silit ?i pe p?g?nii din atelierele lor s? se adune cu ei la liturghie. ?i fiind aceea de fa??, au f?cut pe mas? ce au voit. Atunci noi to?i am cunoscut c? loviturile cat?rilor prevesteau prin Antonie cele pe care le fac arienii ca ni?te animale[9]. Dup? ce a avut aceast? vedenie, b?tr?nul i-a rugat pe cei ?mpreun? cu el, zic?nd: ?Nu v? pierde?i curajul, fiilor! C?ci precum s-a m?niat Domnul, a?a va ?i vindeca. ?i Biserica va primi iar??i cur?nd podoaba ei ?i va lumina ca de obicei. ?i ve?i vedea pe cei alunga?i adu?i iar??i la locurile lor ?i necredin?a retr?g?ndu-se ?n vizuinile ei, iar dreapta credin?? propov?duindu-se cu curaj ?i cu toat? libertatea pretutindeni. Numai s? nu v? ?nnebuni?i cu arienii. C?ci aceasta nu este ?nv???tura apostolilor, ci a demonilor ?i a tat?lui lor, diavolul. ?i e mai degrab? neroditoare ?i nera?ional? ?i rodul unei cuget?ri str?mbe, cum nera?ionali sunt cat?rii??[10].

Sf?ntul Ioan Gur? de Aur explic? faptul c? Dumnezeu ?ng?duie prigonirea adev?ratei credin?e de c?tre erezii tocmai pentru a se ar?ta sl?biciunea ereziilor, precum ?i faptul c? de?i credin?a adev?rat? este prigonit?, aceasta spore?te ?i se ?nt?re?te. ?Adesea, Dumnezeu ?ng?duie s? fie prigonit? adev?rata credin??, pe c?nd ereziile, ?n?el?ciunile ?i idolatria s? aib? parte de lini?te. Din ce motiv? Ca s? vezi sl?biciunea ereziilor, care cu toate c? sunt l?sate libere, mai devreme sau mai t?rziu dispar, iar pe de alt? parte, s? se v?deasc? faptul c?, de?i prigonit?, credin?a adev?rat? spore?te ?i se ?nt?re?te?[11].

?n vremurile de azi rug?ciunea comun? a ortodoc?ilor cu ereticii este girat? chiar de c?tre patriarhi, mitropoli?i sau episcopi, ca o dovad? clar? a implic?rii acestora ?n mi?carea paneretic? a ecumenismului.

Printre proorociile Cuviosului Serafim de Sarov s-a p?strat o prezicere t?inuit? p?n? acum (ca s? nu fie ispit?) despre c?derea cinului arhieresc, despre s?r?cirea r?vnei lui pentru slava lui Dumnezeu[12].

De vreme ce c?derea ierarhiei de la ?ndatorirea de a ap?ra ?i m?rturisi drepta credin?? a fost prorocit?, ar putea p?rea c? arhiereii ?i preo?ii ecumeni?ti nu au avut alt? alternativ? dec?t aceea de a ?nainta pe drumul acesta al pierz?rii. Pentru a demonstra c? nu este a?a vom face o analogie cu c?derea dinte Apostoli a lui Iuda, fiul pierz?rii, despre care Sf?ntul Chiril al Alexandriei scrie c? a fost dus la pieire ?de voia sa, mai bine zis de tic?lo?ia ?i lipsa lui de credin??…Netrebnicul e os?ndit din pricina voii sale, ?i nu dintr-o necesitate impus? de cineva…Nu fiindc? a spus Scriptura s-a pierdut v?nz?torul ?i a recurs la o astfel de r?utate, ?nc?t s? pun? mai presus pu?inii argin?i dec?t cinstitul S?nge al lui Hristos, ci, deoarece, avea s? se piard? singur, v?nz?nd din perversitatea lui pe Domnul, a vorbit despre aceasta mai ?nainte Scriptura, care nu putea min?i[13], deoarece este Cuv?ntul lui Dumnezeu, Care toate le ?tie ?i poart? ?n cugetarea Sa modul ?i via?a fiec?ruia ?i purtarea de la ?nceput p?n? la sf?r?it.?[14]. Dumnezeu, prin pre?tiin??, a prev?zut c?derea lui Iuda, dar nu l-a silit s? fac? cele prev?zute de El, ci i-a l?sat dreptul de a-?i folosi libertatea a?a cum voie?te. ?Deci, pre?tiind toate ??i privind la cele viitoare ca ?i cum ar fi prezente, pe l?ng? toate celelalte pe care le-a spus despre Hristos, cuv?ntul Dumnezeiesc a prevestit de mai ?nainte ?i c? se va pierde cel pus ?ntre ucenici. ?n orice caz, pre?tiin?a nu a fost o voin?? ?i o porunc? a lui Dumnezeu; nici prezicerea n-a avut ?n ea necesitatea lucr?rii r?ului, care fusese prev?zut?, ?i a uneltirii ?mpotriva M?ntuitorului, ci a fost mai degrab? un ?ndemn de ab?inere de la ea. Pentru cel ce ?tia, dac? voia, era mai degrab? un ?ndemn de ab?inere de la ea?[15].

?n aceea?i situa?ie se afl? ?i ierarhii no?tri care, dac? ar voi nu ar binecuv?nta ?i nici nu ar participa la rug?ciuni ?n comun cu ereticii, precum ?i la nici un fel de manifestare ecumenist?, ?n afar? de dialogurile teologice ?n cadrul c?rora s? prezinte Tradi?ia Bisericii exprimat? de ?nv???turile Sfin?ilor P?rin?i.

Ortodoc?ii nu se pot uni cu ereticii

Potrivit ?nv???turii Sfin?ilor P?rin?i, Ortodoxia este terapie de vindecare a min?ii omului pe care a ?ntunecat-o p?catul. Aceast? vindecare se realizeaz? prin cur??ire (desp?timire sau purificarea de patimi), luminare ?i ?ndumnezeire prin lucrarea Harului Duhului Sf?nt. Tocmai de aceea Sf?nta Biseric? afirm? ?n rug?ciunile ei c? Hristos este ?doctorul sufletelor ?i al trupurilor noastre?. A?adar, ?Ortodoxia este o disciplin? terapeutic? care vindec? personalitatea uman??[16].

Dumnezeu este iubire, ?i vrea sa-i m?ntuiasc?, s?-i vindece pe to?i, dar nu poate pentru c? nu to?i vor s? fie vindeca?i. Astfel Dumnezeu nu abuzeaz? de voin?a ?i libertatea omului, vindec?ndu-i ?n final doar pe aceea care vor s? se vindece ?i ?i cer vindecarea. A?a cum nimeni nu merge la doctor s? se trateze cu for?a atunci c?nd sufer? de vreo boal? trupeasc?, tot astfel ?trebuie ca fiecare, singur, f?r? nicio constr?ngere, f?r? presiuni, ?n mod liber, s? vin? la Biseric?, la oamenii cuveni?i, care au luminare ?i experien?? ?i de?in metoda terapeutic? a Tradi?iei ortodoxe, ?i s? fac? ascultare fa?? de ace?tia, ca s? ??i g?seasc? vindecarea?[17].

P?rin?ii Bisericii accentueaz? faptul c? nimeni nu poate ajunge la cur??ire ?i luminare ?n afara dogmelor cre?tine statornicite de Sinoadele ecumenice. F?r? con?tiin?? dogmatic? dreapt? ?i f?r? f?ptuire ortodox?, f?r? o via?? liturgic? ortodox?, nimeni nu ajunge la cur??ire ?i la luminare. Dogmele ?i via?a liturgic? nu sunt mijloacele prin care se poate ajunge la cur??ire ?i luminare, ?sunt condi?iile obligatorii, temeiurile necesare care conduc la cur??ire ?i luminare?[18].

Se poate constata acum cu mult? u?urin?? c? exist? o mare diferen?? sau deosebire ?ntre Ortodoxie ?i erezii. Aceasta const? ?n faptul c? ereziile nu se ocup? de vindecarea min?ii omului pentru c? nu ?ndeplinesc condi?iile care s?-i califice pentru aceast? lucrare, Harul lui Dumnezeu nu este lucr?tor acolo unde nu exist? o con?tiin?? dogmatic? dreapt?. ?n schimb, ?n Ortodoxie este vindecat? mintea omului, este vindecat? personalitatea uman?, dovad? fiind sfin?ii.

?Socotesc c? putem ?n?elege diferen?a esen?ial? dac? vom lua ca exemplu ?tiin?a medicinei. ?i avem pe medici care apar?in Colegiului Medical. Dac? un doctor nu este membru al Colegiului Medical, nu poate practica meseria de medic. Pentru ca cineva s? fie medic ?n mod legal, trebuie nu doar s? fie absolvent al unei facult??i de medicin? recunoscute, ci ?i membru al Colegiului Medical. Acelea?i lucruri sunt valabile ?i pentru avoca?i. ?n aceste ?tiin?e exist? o testare continu?: pentru c? dac? cineva se va abate de la exercitarea corect? a meseriei sale, atunci va fi condamnat de organul abilitat al Colegiului de profesie de care apar?ine ?i este exclus din Corpul de profesie.

La fel se ?nt?mpl? ?i ?n Biseric?. Procesul corespunz?tor din Corpul Bisericii, adic? excluderea sau ?ndep?rtarea unui membru al s?u se nume?te excomunicare. Ereticii sunt excomunica?i de c?tre Biseric?. A?a cum ?n spa?iul medical nu este posibil s? i se permit? unui escroc (unui pseudo-doctor) s? vindece, la fel ?i ?n Biseric? nu este posibil s? i se permit? unui eretic s? vindece sufletele oamenilor. Pentru c?, fiind eretic, nu ?tie, nu poate s? vindece.

Astfel c?, a?a cum nu este posibil s? se realizeze vreodat? unirea dintre un oarecare Colegiu al medicilor ?arlatani cu Colegiul Medicilor, a?a nu este posibil? realizarea unirii dintre ortodoc?i ?i eretici. Un doctor adev?rat nu este cel care pur ?i simplu cite?te multe c?r?i medicale, ci acela care, pe de o parte, a absolvit o facultate de medicin? a unei Universit??i ?i totodat? este ucenic pentru un interval de timp ?ndelungat al unui profesor experimentat care s-a ar?tat capabil s?-i vindece pe cei bolnavi?[19].

Tocmai din aceste motive nu exist? nici un fel de compatibilitate ?ntre Ortodoxie ?i erezii, ?i prin urmare cre?tinii ortodoc?ii nu se pot unii niciodat? cu ereticii at?ta vreme c?t ace?tia din urm? nu se poc?iesc cu adev?rat ?i nu accept? adev?rul de credin?? ortodox.

Prin purtarea de grij? a lui Dumnezeu se ?nt?mpl? c? mul?i dintre cei care au tr?it ?n ?ntuneric, dar care au con?tientizat lucrul acesta ?i au c?utat cu st?ruin?? Adev?rul, s-au convertit la Ortodoxie, fiind catehiza?i, boteza?i, mirui?i ?i ?mp?rt??i?i cu Trupul ?i S?ngele lui Hristos.

Un astfel de exemplu gr?itor este cel al Schiarhimandritului Ioachim Parr, care a venit la dreapta credin?? de la erezia papismului ?i care, dup? ani de tr?ire autentic? a vie?ii cre?tine ortodoxe, d? m?rturie despre unica ?i adev?rata credin?? m?ntuitoare, Ortodoxia accentu?nd c? aceasta este singura cale adev?rat?, plin?tatea adev?rului ?i ?ns??i via?a. Tocmai din aceste considerente, acest Adev?r revelat ar trebui s?-l facem cunoscut ?i celorlal?i, valoriz?nd prin aceasta misionarismul Bisericii Ortodoxe, precum ?i ?aten?ionarea c? cei care abdic? de la aceast? misiune vor fi pedepsi?i de Hristos, Care a poruncit ca adev?rul evanghelic s? fie propov?duit la toat? f?ptura: ?Ortodoxia nu este religie. Nu este deloc religie. Ea include o mul?ime de structuri care la exterior se aseam?n? cu religia, a?a cum o vede pe aceasta lumea. Dar defini?ia pe care ne-o d? societatea se deosebe?te ?n mod radical de felul ?n care ne definim noi ?n?ine. Ortodoxia este singura cale adev?rat?. Ea este via?a ?ns??i. Este plin?tatea adev?rului. Dac? Ortodoxia este singura cale adev?rat? (?i chiar a?a este), dac? este plin?tatea adev?rului (?i chiar a?a este) ?i via?a, nimic altceva nu ne mai trebuie?te…

A fi ortodox ?nseamn? a m?rturisi ?n fa?a tuturor Adev?rul, a-i conduce pe to?i spre el. Iar dac? nu o facem, suntem ni?te ho?i care fur? ceea ce nu le apar?ine. Adev?rul i-a fost d?ruit omenirii ?ntregi ?i nu avem dreptul s? spunem c? este doar al nostru. Este al nostru dac? tr?im ?n comuniune cu Dumnezeu. Iar El a spus: [..] merg?nd ?nv??a?i toate neamurile, botez?ndu-le ?n numele Tat?lui ?i al Fiului ?i al Sf?ntului Duh[20]. A?a trebuie, dar noi nu o facem.

C?t de greu va fi ?n ziua ?nfrico??toarei Judec??i! Ce-I vom r?spunde lui Hristos? El va spune: ?V-am dat totul. V-am ar?tat calea. V-am dat via?a ?i plin?tatea Adev?rului. Voi ?ns? a?i irosit totul, a?i folosit totul ?n scopuri personale, ?n loc s? le da?i ?i celorlal?i. Duce?i-v? de la Mine! Nu v? cunosc!?

Dac? spunem ?Doamne, Doamne!?, ?nc? nu ?nseamn? c? am dob?ndit ?mp?r??ia lui Dumnezeu[21]. Ea le apar?ine celor care ?mplinesc poruncile Lui. A?a c? suntem ?n mare pericol?[22].

Concluzii

Participarea ierarhilor, preo?ilor ?i credincio?ilor ortodoc?i la a?a-zisa ?S?pt?m?n? de rug?ciune pentru unitatea cre?tinilor? se face prin ?nc?lcarea legilor biserice?ti, iar acest fapt atrage dup? sine batjocorirea lui Dumnezeu, a dreptei credin?e, precum ?i o v?t?mare sufleteasc? a participan?ilor cu consecin?e dezastruoase pentru sufletele lor, din care pricini ar trebui s? ?nceteze imediat.

De?i Sfin?ii P?rin?i au avertizat c? ierarhia bisericeasc? va face compromisuri ?n materie de credin??, actualii ierarhi ar putea ?mpedica acest lucru prin folosirea cu discern?m?nt a liberului arbitru, canaliz?ndu-?i toat? energia pentru a m?rturisi dreapta credin?? ?i a o ap?ra ?n fa?a atacurilor ereticilor, cu care nicidecum nu ar trebui s? se roage ?mpreun?, ci, asemeni Sfin?ilor Apostoli, s? fac? misiune printre ei ?i s?-i converteasc? la Ortodoxie.

Ortodoxia, prin slujitorii ei sacramentali vindec? sufletul omului din boala p?catului, pe c?nd eretici sunt fal?i medici, impostori, care nu pot ajuta cu nimic la salvarea vreunui suflet deoarece le lipse?te Harul Duhului Sf?nt, Care este prezent doar acolo unde ?nv???tura de credin?? este dreapt? ?i unde exist? preo?ie sacramental? valid? sau lucr?toare, adic? succesiune apostolic?.

 

[1] Arhidiacon prof. dr. Ioan N. Floca,?Canoanele Bisericii Ortodoxe. Note ?i comentarii, Sibiu, 1992, pp. 32-33.

[2] Idem, p.33.

[3] Idem, p. 40.

[4] Idem, p.10.

[5] Ioan 17, 21.

[6] Sf?ntul Chiril al Alexandriei, Scrieri, Partea a patra, Comentariu la Evanghelia Sf?ntului Ioan, traducere, introducere ?i note de preotul profesor Dumitru St?niloae, ??n col. P?rin?i ?i Scriitori Biserice?ti, Vol. 41, Editura IBMBOR, Bucure?ti, 2000, p. 1059.

[7] Sf?ntul Ioan Gur? de Aur, Omilii la Evanghelia dup? Ioan, ?n col. P?rin?i ?i Scriitori Biserice?ti, Serie nou?, Vol. II, Editura Basilica, Bucure?ti, 2019, p.378.

[8] Sf?ntul Teofilact Arhiepiscopul ?Bulgariei, T?lcuirea Sfintei Evanghelii de la Ioan, ?n col. T?lcuiri la Sf?nta Scriptur?, Vol. IV,? Editura Sofia, Bucure?ti, p. 404.

[9] P?rintele Dumitru St?niloae precizeaz? ?n nota 62 urm?toarele: ?Se ?tie c? aceasta s-a ?nt?mplat dup? moartea Sf?ntului Antonie, c?nd a scris Sf?ntul Atanasie Via?a lui?, p. 349.

[10] Sf?ntul Atanasie cel Mare, Epistole ?i Via?a Cuviosului P?rintelui nostru Antonie,traducere din limba greac? veche, studiu introductiv ?i note de Preotul Profesor Dr. Dumitru St?niloae, Editura Institutului Biblic ?i de Misiune Ortodox?,? Bucure?ti, 2010, pp. 348-349.

[11] Sf?ntul Ioan Gur? de Aur, ?n vol. Poblemele Vie?ii, Editura Egumeni?a, p. 358, apud Despre credin?a ortodox? ?i despre erezii, Florilegiu patristic, selec?ia textelor, introducere ?i note de Diac. dr. Liviu Petcu, Editura Basilica, Bucure?ti, 2010, p. 51.

[12] ***1000 de ?ntreb?ri ?i r?spunsuri despre via?a duhovniceasc?, editura Egumeni?a, p. 63.

[13] P?rintele Dumitru St?niloae noteaz? c? ?Dumnezeu doar a prevestit ?n Scriptur?, prin pre?tiin??, ce va face Iuda, dar nu l-a predestinat la aceasta, p. 1037.

[14] Sf?ntul Chiril al Alexandriei, op. cit, pp. 1036-1037.

[15] Idem, p. 1037.

[16] Protopresbyter prof. univ. dr. Ioannis Romanides, Teologia Patristic?, Traducere din limba neogreac? ?i studiu introductiv pr. dr. Gabriel M?ndril?, Editura Metafraze, Bucure?ti, p. 53.

[17] Idem, p. 54.

[18] Idem, p. 59.

[19] Idem, p. 205-206.

[20] Matei 28, 19.

[21] Vezi Matei 17, 21.

[22] Schiarhimandritul Ioachim Parr, C?nd cei doi devin una, Traducere din limba rus? Diana Gu?u, Editura, Egumeni?a, 2016, pp. 133-134.

Previous Post

La Beiu? a debutat programul catehetic ?S? ne cunoa?tem credin?a!?

Next Post

Biserica ?i coronavirusul, Vol. II

Next Post
Biserica ?i coronavirusul, Vol. II

Biserica ?i coronavirusul, Vol. II

Comments 12

  1. Aganencei ioan says:
    1 an ago

    Mul?umesc frumos p?rinte pentru ?nv???tura de credin??! Dumnezeu cel bun s? sporeasc? in Biserica drept m?ritoare cu credincio?i statornici ?i ap?r?tori ai credin?ei noastre sfinte ?

    Răspunde
    • Preot Cosmin Tripon says:
      1 an ago

      S? fie c?t de mul?i.

      Răspunde
  2. Ierom. Lavrentie says:
    1 an ago

    Foarte bun articolul, cu multe detalieri!

    A? ad?uga c? doar ?n Patriarhia noastr? ?i la Constantinopol se fac rug?ciuni ?n comun ?n aceast? s?pt?m?n? de unitate ecumenist?, din ce ?tiu ?i am aflat eu. Poate ?i ?n Alexandria ?i Antiohia, care tr?iesc printre monofizi?i ?i musulmani. Asta ar trebui s? fie un imbold s? ?nceteze ?i la noi. Avem ierarhia cea mai ecumenist??

    Răspunde
    • Preot Cosmin Tripon says:
      1 an ago

      Noi am cerut ?n repetate r?nduri, p?rinte, s? ?nceteze astfel de manifest?ri deoarece n-au adus niciun rezultat concret. De?i ierarhia a ?ncercat s? se scuze, afirm?nd c? aceste ?nt?lniri sunt prilejuri bune pentru a face cunoscut? Ortodoxia printre eretici. Ace?tia ?ns? nu s-au convertit la dreapta credin??, ba dimpotriv? continu? s? fac? prozelitism agresiv ?n parohiile ?i comunit??ile Ortodoxe din Rom?nia. Neap?rat trebuie s? ?nceteze cu astfel de practici necanonice ?i s? se ocupe de programe serioase de catehizare a poporului rom?n, s? stea ?n mijlocul poporului, sa-i asculte durerea ?i s? lupte pentru binele vremelnic ?i ve?nic al acestuia. Sunt at?tea lucruri importante de f?cut ?i noi ne pierdem vremea cu fleacuri. Ne s?p?m singuri groapa!

      Răspunde
  3. Alex says:
    1 an ago

    Ma scuza?i de deranj p?rinte, ?ns? am o nel?murire. Am dat de un individ pe facebook, ce mie mi se pare a fi un alarmist. Si are mai multe conturi cu aceea?i nume sau cu un nume putin schimbat. Nu vreau sa judec , sau jignesc, dar are apuc?turi ?ntr-un fel de taliban, Doamne fere?te. Scrie cu majuscule posteaza uneori niste imagine dubioase. ?n cele mai multe postari ale lui ?ndeamna lumea sa refuze vaccinul, ceea ce este bine , caci ?tim ce ne-a spus parintele Elpidie despre cele 7 doze de vaccin. ?ns? uneori mai pomene?te ?i de teste pcr in nas ?i de termoscanerul pentru temperatura. Desigur ca nu accept?m nimic de la satanistii ??tia din guvern, nu accept?m aceste m?suri umilitoare scanare temperatura obligatorie, testare foarte frecventa acte biometrice etc. , dar sa nu exager?m zic eu. Stau ?i m? g?ndesc, de unde a pornit ideea cum c? acel termoscaner te pecetluieste, ca acest dispozitiv, pistolas de luarea temperaturii nu a aparut cu covidu, este folosit de ceva ani. ?ntr-un final cred ca mi-a picat fisa, a fost un copil Otroc Veaceslav, de care unii zic ca este sf?nt, acum nu stiu daca este adev?rat, ?n orice caz , Dumnezeu s?-l odihneasc? ?n pace, care spunea ca lumea va fi pecetluit? cu un laser pe frunte. Eu cred ca de aici a ?nceput faza cu termoscanerul, lumea a preluat ce a spus Otroc despre pecetluirea cu laser pe frunte ?i a asociat cu pistolasul acela pentru temperatura. Dumneavoastr? ce p?rere ave?i? Apar tot mai mul?i astfel de oameni, credeti ca mai mult smintesc pe oameni sau sunt de ajutor? De precizat c? un detaliu ce mi se pare bizar la aceste profiluri este c? toate sunt din rusia, fie din moscova fie din saint petersburg. Acesta este un link al unui profil :
    https://www.facebook.com/vremea.pecetluirii

    Răspunde
    • Preot Cosmin Tripon says:
      1 an ago

      Sunt exagerari si devieri de la Ortodoxia Sfin?ilor P?rin?i. S? fim prev?z?tori, dar nu extremi?ti, ?n niciun caz. V? sf?tuiesc s? nu v? pierde?i vreme cu a?a ceva, ci s? c?uta?i s? ?mplini?i pravila de rug?ciune zilnic?, s? citi?i Sf?nta Scriptur? ?i c?r?i duhovnice?ti ziditoare de suflet.

      Răspunde
  4. Costescu Constantin says:
    1 an ago

    Exista o singura Cale, un singur Adevar care ne conduc la Viata vietii noastre care este Hristos Dumnezeu.
    Orbii au strigat la Hristos ca sa vada iar cei care erau convinsi de vederea lor, erau adevaratii orbi, din cauza pacatului si a strambarii Adevarului.
    Un orb nu-l poate calauzi pe un altul iar doctorul trebuie sa se vindece mai intai pe sine ca sa poata sa tamaduiasca pe ceilalti , ne spune Mantuitorul nostru Iisus. Erezia il desparte pe om de Dumnezeu , il rupe din Trupul lui Hristos care este Biserica cea Una.
    Ori acestia au ajuns sa creada ca erezia uneste si nu departe. Este , intr- adevar sminteala cea mai de pe urma , apostazia apostaziilor din toate veacurile.
    De- a lungul timpului au fost rataciri, erezii care au fost infierate, anatemizate fiind intotdeauna restabilit Adevarul de credinta. Dar acum se vede ca suntem inconjurati de un Ocean de apostazie prin PANEREZIA ecumenista si care se vrea sa se prezinte ca noua normalitate care sa uneasca toate religiile intr-o una singura. Sa o faca ! Dar niciodata Ortodoxia nu o vor putea uni cu erezia. Ortodoxia, cum drept si adevarat s-a spus , nu este religie. Ortodoxia este traire autentica, este Trupul lui Hristos la care niciodata nu va avea acces erezia.
    Drept aceea ,Parintii nostri ortodocsi Marturisitori,putini la numar, prin care Dumnezeu pastreaza Ortodoxia curata, sunt adevarate oaze de credinta pentru noi mirenii. Sa fim cu constiinta treaza ca datorita milei vesnicului Dumnezeu care tine flacara aprinsa in aceste Sfesnice ale Sale putem si noi pacatosii sa mergem pe CALEA dreapta a MARTURISIRII. Un Domnn, o Credinta, un Botez. AMIN.

    Răspunde
  5. Alex says:
    1 an ago

    Cand s-a inceput in tara noastra lupta impotriva ecumenismului , apareau mai multe fete bisericesti . Din cate am inteles , unii au inceput sa aiba o mentalitate extremista , posibil schismatica , ceea ce ma intristeaza . Poate sunt si usor naiv , sau usor de impresionant , dar cand vad preoti/calugari batrani care o iau pe cai gresite mi se rupe inima in mine . Ma gandesc ca daca ei , oameni ce s-au nevoit pana la momentul in care au incept sa aiba acea mentalitate gresita , oare nu sunt si eu in pericol? Eu sunt mirean si nu am multe cunostinte teologice , anumite chestii le pot intelege ,altele mi se pare extrem de complicate dar le iau ca adevarate pentru ca sunt adevaruri de credinta , chiar daca nu le inteleg. Am vazut si mireni care au inceput sa se sminteasca , incep ei de capul lor sa zice cine are har si cine nu , de parca i-a pus Dumnezeu sa decida ei . Acest pseudo sinod a creat multa tulburare . Cum poate sa se orienteze un mirean nestiutor de teologie ca mine ? Unde sa ne ducem ? Cum putem depista anumite convingeri extremiste ca sa putem fugi de acolo ? Ma scuzati ca v-am pus atatea intrebari . Doamne ajuta!

    Răspunde
  6. Mihai says:
    1 an ago

    Buna seara , ma scuzati de deranj si va rog sa nu ma ocarati,sper sa fie cu putinta sa-mi raspundeti . Poate dvs. vi se pare usor penibil acest subiect , insa am o nelamurire. Eu sunt ortodox , nu am apucaturi femeiesti , nu sunt homosexual , nu ma duc la coafor etc. Este pacat daca port parul lung? (Parul imi ajunge pana la umeri) Are ceva daca port parul mai lung si barba daca sunt mirean? Doamne ajuta!

    Răspunde
    • Preot Cosmin Tripon says:
      12 luni ago

      ?n privin?a p?rului lung iat? ce ?nva?? Sf. Apostol Pavel:?Nu v? ?nva?? oare ?ns??i firea c? necinste este pentru un b?rbat s?-?i lase p?rul lung?? (I Corinteni 11, 14). C?t despre barb?, o po?i purta, dar s? fie ?ngrijt?. Mai presus de toate ?ns? s? cuvine s? purt?m mai mult? grij? de sufletul nostru. Degeaba purt?m barb? dac? tr?im ?n p?cate!

      Răspunde
  7. Alex says:
    12 luni ago

    Spre rusinea mea , nu am mai fost la biserica de ani buni , nici nu mai zic de spovedit . Am aflat ca duhovnicul meu de cand eram copil , a trecut la cele sfinte in 2016 , deci va trebui sa-mi caut duhovnic. In ultimii 2-3 ani de cand cu mascarada asta mondiala , am reusit sa inteleg cat de cat ca noi traim vremurile sfarsitului . Nu stiu cand va veni sfarsitul , dar nici nu ma infricosez , caci eu il astept pe Hristos nu pe antihrist. Ce vreau eu sa intreb este , daca nu am mai fost la biserica de mult timp , pot sta la toata slujba , sau trebuie sa plec dupa un anumit timp cum fac catehumenii ? este un canon pentru cei ca mine , care nu au mai fost la biserica de mult? Vreau sa ma aproprii de Dumnezeu , sa ma impac cu Dansul , vreau sa traiesc crestineste nu doar sa zic ca-s crestin cu gura. Sunt botezat in numele Preasfintei Treimi , sunt ortodox , dar doar cu gura asa , din nefericire , iar asta imi provoaca o oarecare tristete . Va rog sa ma iertati pentru comentariul lung si sa ma iertati daca v-am ispitit sa ma judecati.

    Răspunde
    • Preot Cosmin Tripon says:
      12 luni ago

      Poti s? participi ?i s? stai la toat? slujba, dar ?n acela?i timp s?-?i cau?i un duhovnic, ca s? te spovede?ti ?i s? te imp?rt??e?ti. Dumnezeu ne a?teapt? cu r?bdare ?i iubire s? ne ?ntoarcem la El.

      Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Search

No Result
View All Result

Facebook

About Me

Hi, my name is Don Voleng. I am love blogging about forthcoming trends and news in fashion, art, music, and culture, coffee addict.

Read my full story.

Categories

  • Cateheze
  • Social
  • Teologie
  • Contact
  • Despre noi
  • Donatii
  • Home 1
  • Home 2
  • Pagin? exemplu
  • Privacy Policy
  • Terms of Service
  • WP File download search

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Contact
  • Despre noi
  • Donatii
  • Home 1
  • Home 2
  • Pagin? exemplu
  • Privacy Policy
  • Terms of Service
  • WP File download search

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuratăDescriere
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ